Soutěžní dialog Nový Hlavák, který vyhlásily hlavní město Praha, Správa železnic a Dopravní podnik hl. m. Prahy, se chýlí k závěru. S jeho výsledky a také s vítězným návrhem se veřejnost seznámí 27. listopadu.
K návrhu nové podoby Vrchlického sadů, umístění tramvajové trati a rekonstrukce odbavovací haly hlavního nádraží zvolili zadavatelé formu zadávacího řízení se soutěžním dialogem. Ten odstartoval loni v červnu. Cílem je vybrat takový návrh, který prostor hlavního nádraží přemění na funkčnější součást města a udělá z něj místo s nádražím pro 21. století.
Rekonstrukcí by měla projít odbavovací hala, protože se musí připravit na několikanásobný nárůst počtu cestujících. „Aktuálně řešíme několik projektů, jako je příprava vysokorychlostních tratí, rozšíření příměstských spojů a další, kvůli kterým bychom měli nádraží pro cestující upravit. Zamýšlíme se nad optimalizací místa, tak aby v budoucnu pojmulo zvýšený tok lidí cestujících do/z Prahy a zároveň sloužilo jako významný bod v celé oblasti, aby jej spolu s Vrchlického sady mohli využívat i obyvatelé přilehlých čtvrtí. Podle našich dat přivedou nové dopravní projekty na hlavní nádraží v roce 2050 každý den až 200 tisíc lidí. V současné době je to 92 tisíc lidí,“ vysvětluje Petr Hofhanzl, ředitel Stavební správy západ Správy železnic.
Pro soutěžní týmy byly klíčové i názory veřejnosti, zpracované v několika participačních aktivitách, včetně komentovaných vycházek územím. Po vyhlášení výsledků znovu proběhne diskuze s veřejností na téma nové podoby hlavního nádraží.
V nádražní odbavovací hale nyní také probíhá výstava k soutěžnímu dialogu Nový Hlavák, kde se zájemci mohou dozvědět všechny jeho detaily, včetně představení finalistů a historických proměn celého území. Výstava potrvá až do vyhlášení výsledků.
red